SOLID principy
📅 17. 01. 2022
Solid principy představují způsob, sadu doporučení a principů, jak budovat robustní software. SOLID principy fungují pro objektově orientovaný návrh (OOP). Jejich autorem je Robert C. Martin a pochází zhruba z roku 2000.
Rychlý přehled
Znak | Název principu | Vysvětlení |
---|---|---|
S | Single responsibility principle | Každá třída má právě jednu zodpovědnost. |
O | Open/Closed principle | Funkcionalitu třídy lze rozšířit bez nutnosti její modifikace. |
L | Liskov substitution principle | Třídy musí být plně nahraditelné svými potomky. |
I | Interface segregation principle | Používat malá a úzce zaměřená rozhraní. |
D | Dependency inversion principle | Závislost na abstrakcích, nikoliv na implementacích. |
Jan Barášek Více o autorovi
Autor článku pracuje jako seniorní vývojář a software architekt v Praze. Navrhuje a spravuje velké webové aplikace, které znáte a používáte. Od roku 2009 nabral bohaté zkušenosti, které tímto webem předává dál.
Rád vám pomůžu:
Kontakt Spolupráce