Solid principy představují způsob, sadu doporučení a principů, jak budovat robustní software. SOLID principy fungují pro objektově orientovaný návrh (OOP). Jejich autorem je Robert C. Martin a pochází zhruba z roku 2000.
Znak | Název principu | Vysvětlení |
---|---|---|
S |
Single responsibility principle | Každá třída má právě jednu zodpovědnost. |
O |
Open/Closed principle | Funkcionalitu třídy lze rozšířit bez nutnosti její modifikace. |
L |
Liskov substitution principle | Třídy musí být plně nahraditelné svými potomky. |
I |
Interface segregation principle | Používat malá a úzce zaměřená rozhraní. |
D |
Dependency inversion principle | Závislost na abstrakcích, nikoliv na implementacích. |
Jan Barášek Více o autorovi
Autor článku pracuje jako seniorní vývojář a software architekt v Praze. Navrhuje a spravuje velké webové aplikace, které znáte a používáte. Od roku 2009 nabral bohaté zkušenosti, které tímto webem předává dál.
Rád vám pomůžu:
Nabízím trénink vývojářů, konzultace, školení a analýzu návrhových vzorů. Osobně v Praze nebo online.
Napište mi, pokud si nevíte rady.
Lektor: Jan Barášek
Články píše Jan Barášek © 2009-2024 | Kontakt | Mapa webu
Status | Aktualizováno: ... | cs